En dan is het bijna zover.......

31 juli 2018 - Sittard, Nederland

Eerst was er een droom, een droom die niet voor mogelijk werd gehouden. Maar dan, na veel nadenken, uitzoeken, bespreken, nog eens rekenen, nog eens nadenken en tot de conclusie komen; dit KAN!, dan komt die droom toch steeds dichterbij. De beslissing is gemaakt, we lichten familieleden en vrienden in (waar uiteraard de reacties nogal wisselend zijn ;)) en zetten concrete stappen in de verkoop van onze woning, regelen van het onderwijs en andere zaken.

Eerst zijn het nog maanden, dan nog weken en nu kunnen we al aftellen in dagen :) Over 2 weken vertrekken we dan eindelijk op onze droomreis. Er komt een hoop regelwerk bij kijken, leuke dingen en saaie dingen, maar vooral de leuke dingen hebben de boventoon. De aftel kalenders voor de kinderen zijn gemaakt, zij vinden het steeds spannender. Afscheid op school, van vriendjes en van de voetbalclub, het hoort er allemaal bij.

Wat hebben wij zin om aan dit avontuur te gaan beginnen. We zullen op 15 augustus vliegen van Keulen naar Windhoek (Namibië). Hier huren we voor 16 dagen een 4WD met 2 daktenten. De campgrounds zijn gereserveerd; we hebben een mooie route door het land uitgestippeld, rekening houdend met de kinderen. Op 8 september vliegen we van Swakopmund naar Kaapstad... we mogen Zuid Afrika alleen niet in zonder een uitreis ticket... klein probleempje dus want we hebben nog geen idee welke kant eerst op gaan vliegen.

Nog een paar weekjes de tijd dus om dit uit te zoeken :) Voor nu nog de laatste dagen werken, aftellen, genieten van onze lieve familie en vrienden... het is nu echt bijna zover!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Nicole:
    31 juli 2018
    Heel veel plezier ! Een mooi vooruitzicht dat jullie je droom kunnen waarmaken ! Geniet van elkaar en van de reis ! We zullen zeker meegenieten door het lezen van jullie verhalen 🙂
    Avonturies ! Maak er wat moois van 😘
  2. Ingrid:
    31 juli 2018
    Wat zijn we trots en blij voor jullie maar natuurlijk ook een tikje jaloers😊

Leef geniet ervaar beleef al het moois dat op jullie pad komt. Mocht er rond eind november een ticket te krijgen zijn richting Myanmar.... wij zitten daar! 😁

Komen jullie de 15de nog even knuffelen! Kus
  3. Frans:
    maak er wat moois van!
    Frans Hasselmann
  4. Joyce:
    31 juli 2018
    Heel veel plezier, een mooie ervaring tegemoet!!
  5. Marianne & Marcel:
    Droom, Leef en geniet!!!
  6. Jeanine en Jack:
    31 juli 2018
    Goede reis en geniet ervan!!!
  7. Netty Nijssen:
    1 augustus 2018
    Ik vind het geweldig wat jullie gaan doen!
    Ik ga jullie volgen!
    Een fijne en voorspoedige reis@@
  8. Sjoerd en Esmee:
    1 augustus 2018
    Toevallig hadden wij het vanmiddag nog over jullie plannen. Fantastisch! Geniet van het aftellen hier en straks samen met elkaar op reis! Wij volgen jullie hoor!
  9. Ad Smeets 🏡:
    1 augustus 2018
    Wat een avontuur, geniet er van !!
  10. Loraine:
    1 augustus 2018
    Ons aangemeld voor jullie blog, zo genieten we op afstand mee!
    Heerlijk gevoel dat aftellen!! We zien ons nog! 🤗
  11. Esther:
    1 augustus 2018
    Heel veel plezier samen en geniet van dit geweldige avontuur!
  12. Marga,Arno,Luna:
    1 augustus 2018
    Fantastisch dat jullie dit nu doen! Verheug me erop jullie te volgen!
    Niks mooiers dan met jullie nog kleine kinderen te reizen....Good Luck ❤
  13. Bart en Angelique:
    1 augustus 2018
    Bohhh vind het super voor jullie. Wat mogen jullie trots zijn op hoe jullie dit geregeld hebben en lekker mogen gaan doen.🤩 Geniet er ontzettend veel van en we zullen jullie volgen via deze blog😍
  14. Anouk:
    1 augustus 2018
    Super dat jullie dit doen! Er zijn maar weinig mensen die het écht durven: je hart volgen! En blijf vooral in mogelijkheden denken
  15. Phil Schaeken:
    1 augustus 2018
    Ik sluit me aan bij de woorden van Anouk: 'Je hart volgen en in mogelijkheden denken'.
    Good luck, geniet van het mooie dat deze aarde te bieden heeft, let goed op jezelf en de ander en probeer gezond en wel, vol indrukken, weer in Sittard terug te keren !
  16. Bernadette Moonen:
    1 augustus 2018
    Kaapstad, een wereldstad. Je zult het zien. Maar blijf na zonsondergang binnen of in een veilige buurt. Eigenlijk geldt dit voor heel Afrika maar ook in Midden- en Zuid-Amerika. Ik was in juni in Rio de Janeiro.
    En mijn geplande reis is in oktober naar Namibie, rondreis.
    Heel veel geluk, een super tijd en vele fijne ontmoetingen met de locale bevolking want daar leer je veel van.
  17. Jean en Jacqueline Leinders:
    1 augustus 2018
    Wat geweldig dat jullie dit doen, een droom wordt waar gemaakt! Succes en goede reis! We volgen jullie graag! 🍀 Jean en Jacqueline Leinders
  18. Marlies Lauers-Schrijen:
    1 augustus 2018
    Geweldig dat jullie dat gaan doen. Geniet er van met z'n viertjes. Jullie komen rijker terug!!
  19. Luc:
    1 augustus 2018
    Geneit er van!! En tot in Zitterd...
  20. Danielle Simons:
    2 augustus 2018
    Nu wordt het spannend inderdaad, een goede reis, geniet ervan en we zijn benieuwd naar jullie ervaringen en verhalen
    Groetjes Niels , Danielle, Tom en Renee
  21. Mirjam en John:
    2 augustus 2018
    Geweldig hoe jullie dit alles georganiseerd hebben. Wat zullen jullie genieten. Veel indrukken rijker. Wij wensen jullie met z'n viertjes een geweldige reis.
  22. Suus Pelk:
    2 augustus 2018
    Geweldig dat jullie deze stap gaan zetten .
    We zullen jullie blijven volgen op jullie mooie reis .
    Liefs Suus en Fons Bonekamp - Pelk
  23. Ingrid:
    2 augustus 2018
    Nu duurt het idd echt niet meer lang, geniet nog laatste weken/dagen met familie en vrienden en dan kan het avontuur beginnen. Geniet van alles en we gaan jullie volgen 😘
  24. Vera:
    3 augustus 2018
    Ik vind het zo geweldig dat jullie dit “gewoon” doen... geniet, leef, lach, huil en neem heel veel mooie herinneringen mee!
  25. Riet Evers:
    Heel veel succes, Riet Evers
  26. Oma Marlie en Opa Ger:
    3 augustus 2018
    Zoek,Vind,Beleef,Geniet, en dat deze droom die bijna gaat beginnen, jullie brengt wat jullie zoeken! We zijn trots op jullie! Een hele goede reis en gezond weer terug dat is wat we wensen🍀! Zullen jullie zeker missen maar we volgen en wie weet....✈️🏝😄😘
  27. Marlou:
    5 augustus 2018
    Super sjoon! Bön heel benuujd nao uch ervaringen en foto’s. Geneit dervan!
  28. Groetjes floris:
    9 augustus 2018
    Leif Cyriel, Niña, Biba en Jiss,

Geneit van eur druim, geneit van uch veiere en geneit van al ‘t sjoons op dees welt.
    Sjnoef lekker aan anger gebroeke, anger kulture en natuurlik aan al ‘t natuursjoon dat geer gaot zeen.

Heel vööl sjpas mit uch veiere en gezondj weier trök in Zitterd.

Veer zullen ich volgen.
    Julius, Charlotte, Floris, Ester en Roel
  29. Marlies:
    10 augustus 2018
    Cyriel Nina Jiss en Biba Heel veel plezier op dit geweldig avontuur!! Geniet ervan!! En gezond weer terug!! Liefs Marlies
  30. Anouk Tummers:
    13 augustus 2018
    Super dat jullie dit gaan doen!! Over 2 dagen is het zover, spannend!!!??
    Heel veel succes en plezier gewenst!
  31. Anke Hoorens:
    14 augustus 2018
    Lieve Jiss en familie,
    Het komt nu écht dichtbij.....de aftelkalender is eindelijk vol! Wij wensen jullie een hele goede reis en een hele mooie tijd toe! We blijven jullie volgen.... Groetjes juf Nanda en juf Anke
  32. (Juf) Sandra:
    15 augustus 2018
    En dan gaat het écht gebeuren! Een heeeeeele goede reis!!
    Ik blijf jullie volgen samen met de diamantenklas! Dikke knuffel voor Biba!
    Liefs, juf Sandra