Thailand, deel I?

10 januari 2019 - Bangkok, Thailand

Halllloooo daar zijn we weer. Wat snel al he... Ja dat komt omdat niet alles is gelopen zoals we het hadden gehoopt....

Maar eerst even beginnen bij het begin. We kwamen aan in Bangkok en hadden daar een super gezellige avond met Sandra en haar vriend. Ineens was het al erg laat en moesten Jiss en Biba echt naar bed 😳. Voor herhaling vatbaar, wie weet treffen we ons nog in Thailand.

De dag erna kwamen Laura, Clement en de kinderen aan, gezellig in hetzelfde hotel en de kinderen konden eindelijk weer "plat" praten en spelen met kinderen die ze konden verstaan, wat een feest!!

Uiteraard hadden wij als ouders het ook erg gezellig. We zien Bangkok deze keer eens vanaf de fiets, wat echt super leuk is!

Na Bangkok stond Khao Sok op de planning. DE plek waar Cyriel Niña 10 jaar geleden ten huwelijk heeft gevraagd. (en ze ook nog "ja" zei 😜). Eenmaal hier weer terug zien we nog eens hoe ontzettend mooi het hier is (wel veel drukker geworden). We doen hier met de kinderen een boottocht en een leuke trekking, waarbij we tot aan de knieën door de modder moesten. Dat valt ook bij de kinderen in de smaak. Ze zeuren niet en dat verbaast ons dan weer allemaal 😉.

Na Khao Sok door naar Krabi / Ao Nang om vanuit hier tours naar verschillende eilanden te doen. Mijn god, wat is het hier druk 😱 maar ja, "busiest week of the year" horen we vaker. En inderdaad, kerst is net voorbij en oud en nieuw staat voor de deur. Uiteraard hebben we er wel even bij stil gestaan dat het kerst was maar toch niet echt iets van mee gekregen hier.

Tussen de mensenmassa door genieten we van het mooie Railay beach, de mooie omgeving/ stranden van Krabi en vinden we ook nog een rustig strand op een niet al te verre afstand. De kinderen genieten en wij ook, heerlijk dus.

Oud en nieuw vierden we in Ao Nang. Vooraf per toeval een leuke bar aan het strand gekozen, blijkt een schot in de roos. Leuke muziek, uitzicht over de baai, veel mensen en de kinderen kunnen lekker op het strand spelen. Wat een super avond en een mooie jaarwisseling hebben wij gehad.

En ja, als we daar dan staan met ons gezinnetje, knallend vuurwerk, honderden wensballonnen in de lucht en lieve vrienden bij ons, ja dat doet je wel wat. Dan zijn we trots en gelukkig. Dat we het kunnen, maar vooral ook DOEN...

Dag erna gaat een beetje brak voorbij. De laatste dag met Laura en de rest gaan we nog een prachtige kano tocht doen. Pittig tochtje overigens maar ontzettend de moeite waard en ook erg leuk voor de kinderen, die aapjes en miljoenen krabben zien.

Helaas moeten we dan ook weer van hen afscheid gaan nemen. Op deze laatste avond horen we echter ook steeds meer berichten over de naderende cycloon Pabuk. Dit blijkt toch wel serieuzer en heftiger dan verwacht en zoals men nu kan inschatten kun je als toerist het beste zorgen dat je weggaat uit dit gebied 😳. Slik, laura en de rest gaat sowieso morgen naar Bangkok, maar wij zouden minimaal een weekje naar Koh Lanta gaan.

En dan komt de lastige overweging. De gok nemen en blijven en hopen dat de kinderen er geen trauma aan overhouden? Hopen dat het meevalt? Of toch uitgaan van het ergste?

Nou ja, een gewaarschuwd mens telt voor 2 en we zijn toch best wel verstandige mensen, dus we kiezen voor veiligheid en vliegen gelijk de volgende ochtend naar Bangkok. Enooooorm balen, daar gaat ons tropische eilandje... Om nog maar te zwijgen van de rib uit ons lijf die we moeten betalen voor de bagage, tgv een fout op de airline website. We balen beide enorm, en het duurt ook best wel even voordat we dit naast ons neer kunnen leggen. Maar zoals de spreuk op het armbandje van Niña (gekocht deze reis in Australië) :

As It is....

En zo is het: het is zoals het is. Maar goed, door deze wijziging in weer ons budget maar ook onze plannen, moeten we weer even een nieuwe draai en bestemming vinden. We beslissen uiteindelijk dat het toch Vietnam wordt, driemaal is scheepsrecht dus deze keer willen we er wel echt naartoe (eerder 2x uiteindelijk niet gegaan). Regelen snel een visum, zoeken naar fotograaf voor pasfoto's te laten maken en relaxen nog even in het fijne hotel wat inmiddels al vertrouwd voelt. Hier krijgt Niña al vervroegd haar verjaardagskado: twee heerlijke Thaise massages 😍, dit zou ze iedere dag wel willen (ze waren ook nog gratis omdat ze ons lid wilden maken als club member van een hotel keten, moesten we naar een presentatie komen, maar na 2 uur dit geklets aangehoord te hebben, hebben we ons toch maar bedankt maar wel de massages in the pocket 😜, kleine pleister op de wond voor de tegenslag).

Uiteindelijk kunnen we Laura en Clement en de kinderen nog een keertje gedag zeggen en zien we Sandra en haar vriend nog een avond en dag, (omdat zij wel vast hebben gezeten tgv de storm, waren zij vertraagd en niet op tijd voor vlucht naar Nederland). Een geluk bij een ongeluk want weer was het erg gezellig. Jammer dat de minibar zo klein was 😉.

Gelukkig komt iedereen weer veilig en wel in Nederland aan en zetten wij onze reis weer verder voort. Inmiddels aangekomen in het frisse maar super leuke Hanoi, waar Niña haar verjaardag heeft gevierd. Maar daarover in volgend verslag meer. En of er een Thailand deel II komt? Dat weten we zelf nog niet... We denken nu niet verder dan 3 dagen vooruit, ook lekker. 😊

Veel liefs van ons. 😘

1. Loraine:
    10 januari 2019
    Prachtige foto’s weer! Geniet van Vietnam!!
  2. Anna Spanjaard:
    10 januari 2019
    Wat een gelukkige gezichtjes 😍😍 geniet ervan
  3. Jos Schrijen:
    10 januari 2019
    Mooi verhaal, ben eigenlijk wel een beeeetje veel jaloers als ik al die mooie foto's zie. Ik verheug mij op het volgende verslag. Het gaat jullie goed.
  4. Armand:
    10 januari 2019
    Spannend verhaal weer :) Heel veel plezier!!!
  5. Caroline:
    10 januari 2019
    Haha... dacht precies hetzelfde! Prachtige foto’s! Leuk om zoveel bezoek te krijgen!!
  6. (Juf)José:
    10 januari 2019
    Kijk iedere keer weer uit naar jullie verhalen en foto’s.
    Wat beleven jullie prachtige dingen en fijn om te zien dat jullie er zo van genieten. Veel groetjes en een knuffel voor de kids.🙂
  7. Esme:
    10 januari 2019
    Is t echt een armbandje of een nieuwe tattoo?? 😜
    Leuk verhaal weer, tot snel X😘
  8. Phil Schaeken:
    10 januari 2019
    Mooi verslag van jullie belevenissen, weer met belangstelling gelezen.
    Ik denk dat ik dat armbamdje met de spreuk 'As it is' ook probeer te verkrijgen, dat helpt me ongetwijfeld op heel wat momenten verder in 't leven.
    De foto's illustreren alles nog eens extra. Zoals ik al vaker opmerkte: zo kleurig vind je 't in Nederland niet, of 't moet al met carnaval zijn, begin maart dus.
    Nog veel reisplezier toegewenst !
  9. Roos Thissen:
    10 januari 2019
    Wat een mooi verslag weer.
    Nog heel veel plezier!
    Genieten doen jullie so wie so!!!!
  10. Friedje:
    Geweldig!!
    Mooi reisverslag en super gave foto's, top!!!
  11. (Juf) Sandra:
    11 januari 2019
    Wat was het leuk en speciaal om jullie te zien in Thailand. De extra dag in Bangkok was op deze manier zeker geen straf 😉
    Fijn te zien hoe jullie genieten samen en alles goed gaat!
    Liefs,
    Dabyon en Sandra
  12. Oma Marlie en Opa Ger:
    11 januari 2019
    Alweer een leuk en mooi verslag waar we van genieten! Weet zeker dat Vietnam gaat bevallen !! Geniet er van!! Xxx
  13. Harold:
    11 januari 2019
    Weer een spannend en waanzinnig mooi verhaal! Tuurlijk hebben we aan jullie gedacht met de storm. Waar zouden ze zijn?? De bizar mooie foto's Jiss in de rijstvelden en Biba op de markt😍 en Cyriel heb jij een lokroep voor de aapjes die kijken zo heerlijk in de camera!! Teveel om op te noemen laat staan als je dit zelf meemaakt wat jullie dus doen!! Geniet elke dag! En blijven voetballen😉