Thailand deel II... Paradijs!

26 februari 2019 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Niña heeft het altijd al gezegd en gevonden: Thailand is altijd een fijne en goede bestemming. En dit is ook zeker gebleken...

We waren na Vietnam dus aangekomen op Koh Samui. Hier hadden we een super leuk appartement, klein stukje binnenland en bergen in waardoor we prachtig uitzicht hadden over de baai en de zee. Iedere dag genieten we hiervan.
Met weer gehuurde scooters hebben we zowat het hele eiland verkend in de 2,5 week dat we er waren (gelukkig is dit allemaal goed gegaan en op het moment van schrijven zijn we er zonder kleerscheuren of andere ongelukken vanaf gekomen).
We voelden ons hier helemaal thuis en de kinderen ook. Jiss ging een aantal keren lekker bij de lokale voetbal club Samui Teerak mee trainen (respect: in de tropische temperaturen ruim 2 uur trainen), Biba ging een dansles doen en Cyriel en Niña pakken een abonnement bij de fitness. We gaan ook een middagje naar de bioscoop tot grote vreugde van Jiss en Biba: dit hebben ze echt gemist. De formaten popcorn emmers zijn GIGA, wat ze natuurlijk ook geweldig vinden. Gelukkig kunnen ze de film goed volgen (Engels gesproken). Dat Engels begrijpen zit inmiddels wel snor.

We verkennen het ene na het andere strand, de ene zonsondergang nog mooier dan de andere. De ene baai nog mooier dan de andere. Wat een plekjes, geweldig. Ook het binnenland met een enkele waterval hier en daar verkennen we.

Maar.... Er valt nog steeds niet veel te snorkelen. En dat hadden we de kinderen wel beloofd aan het begin van de reis (voor de oplettende lezer: weet je nog? Australië mislukt, Filipijnen ging niet door...). Belofte maakt schuld. Dus besluiten we om de boot naar Koh Tao te nemen en daar de laatste 1,5 week in Thailand te gaan doorbrengen.

Joepie, een schot in de roos. Wat een heerlijk eilandje. Heel anders dan Samui. Kleiner, minder druk, relaxtere sfeer EN veel snorkel plekken.
Deze gaan we dus ook (bijna) allemaal langs. En wat hebben we een mazzel... De onderwaterwereld is prachtig, we zien veel tropische vissen, mooi koraal, de Black tip reef sharks en als klap op de vuurpijl een gigantische schildpad. Weer een dingetje van het wensenlijstje af kunnen vinken

Alleen de enige echte Nemo is niet gelukt, maar wel de neefjes en nichtjes hiervan (toch is Jiss nog niet tevreden 😉).
Nou ja, blijft er weer een mooi doel over voor de toekomst. En we proberen Jiss duidelijk te maken dat al het andere ook al heel mooi en bijzonder was.
Ook dit eiland heeft weer prachtige stranden en baaien, prachtige zonsondergangen en die heerlijke sfeer. Wat genieten we alle 4 hier.
Maar dan komt de dag dat we weg moeten. We hebben vlucht naar Bangkok geboekt en de vlucht naar Dubai. Die willen we niet missen... Maar dit willen we ook niet gaan missen... Erg stil en met vochtige ogen verlaten we dit mooie en fijne deel van Thailand. We voelen dat het echte rondreizen langzaam tot een einde begint te komen. En dat willen we niet. Natuurlijk wordt Dubai ook erg interessant en hier hebben we ook zin in, evenals Málaga. Maar toch, het voelt anders. Van tevoren dachten we dat het op een gegeven moment misschien wel klaar zou zijn voor ons en dat we graag naar huis zouden willen.
Voor Jiss en Biba geldt dit wel, zij weten ook wat nog komen gaat aan bestemmingen en weten dat we steeds dichter bij thuis komen. Ze beginnen ongeduldig te worden 😊. Maar voor ons geldt dit nog niet (sorry voor alle achterblijvers 😬).
Met nog minder dan 2 maanden te gaan, gaan we nog maar even niet denken aan het naar huis gaan, maar genieten van elkaar en het samen zijn. En alle mooie ervaringen en belevenissen van de afgelopen maanden langzaam een plekje geven. Want dat waren er veel, ontzettend veel. Dus wat dat betreft is het fijn dat we vanaf nu niet meer echt gaan reizen, maar de alledaagse dingen langzaam weer gaan oppakken.
En we gaan er vanuit dat er in Dubai en Málaga nog een paar mooie herinneringen bij gaan komen.
We krijgen in ieder geval erg leuk bezoek. De neefjes en nichtjes van Jiss en Biba, van beide kanten, komen nog even langs in Málaga. Ze kunnen hier bijna niet meer wachten.
En hier in Dubai, waar we vandaag zijn aangekomen, zullen we Daisy en Ferd nog gaan treffen. Super leuk dus nog allemaal.

En ja, de allerlaatste vlucht is inmiddels geboekt... En dat is die vanuit spanje naar huis....

1. (Juf) Sandra:
    26 februari 2019
    Ooooh wat gaat het snel dan nu denk ik. Nog niet aan denken en extra genieten samen!
    Liefs!
  2. Ingrid:
    26 februari 2019
    Pffff... Ik slik wel even mee hoor... Geniet lieverds... Al het moois heeft een plekje in jullie hart. Koester dat maar! Kus
  3. Ester:
    26 februari 2019
    Floris heeft de datum dat jullie al terugkomen al in zijn hoofd zitten. Hij kan bijna niet meer wachten om Jiss te zien.
  4. Phil Schaeken:
    26 februari 2019
    Wat is jullie reisverhaal weer boeiend om te lezen, en niet te vergeten die foto's, daar heb ik geen woorden voor ! Ja, misschien komt het woord adembenemend in de richting van de indruk die die op mij maken.
    Ik wens jullie nog mooie dagen in Dubai en Malaga.
    Daarna kan in Sittard de vlag uit. Nu is die 'rood, gael, gruin', maar dan wordt dit rood, wit, blauw. Nog veel plezier en tot dan !
    Groetjes 'oet Zitterd' !
  5. Friedje:
    27 februari 2019
    Geweldig!!!
    Geniet er nog van!!!
    Liefs uit Sittard van de Coxjes
  6. (Juf)José:
    28 februari 2019
    Wat is jullie reis boeiend en aan de foto’s te zien geweldig mooi.
    Ik geniet er al van door de reisverslagen alleen maar te lezen. Nog een mooie tijd samen en veel groetjes. Knuffel voor de kids.
  7. Nicole Papavoine:
    2 maart 2019
    Geniet van jullie mooie reis!!
  8. Lilo Daniels-Coenen:
    4 maart 2019
    Lucas; hoe was het om niet bij je vrienden te zijn??? ☹😒 ik ben blij dat je bijna thuis bent 🤴👸
  9. Floortje Wartenbergh:
    5 maart 2019
    Volgens mij wonen Nemo èn Dory tegewoordig in het aquarium van Benalmádena, vlakbij Málaga...;) Tot snel, groetjes, Floortje, Casa Los Gielos, Málaga
  10. Harold:
    7 maart 2019
    Jongens wat hebben jullie mooie avonturen beleefd, prachtige plekjes gezien en een ongelofelijk tijd gehad en nog te gaan!! Jiss ik tel ook de weken af tot ik je weer kan zien voetballen bij OVCS! En voor 15 juni heb ik je al opgegeven voor het kikatoernooi we willen weer de beker mee naar huis nemen! Geniet nog de komende weken!!!
  11. Lou Hagenaars:
    17 maart 2019
    Lieve Biba,
    Wat een mooie avonturen en fotos! Ik ben wel blij dat je snel weer terug komt. Ik heb zin om weer met je te spelen.
  12. Debbie:
    23 maart 2019
    Hoi, kan ik jullie privé een berichtje sturen. Ik lees jullie interview op gezinopreis en zou graag wat meer willen weten. Wijzelf gaan december 8 maanden op reis. Groetjes Debbie
  13. Nina Pfennings:
    23 maart 2019
    Hoi Debbie. Jazeker. Je kunt me mailen.
    [email protected]