In love with South Africa

7 oktober 2018 - Midrand, Zuid-Afrika

Vandaag vliegen we dan naar Australië, maar eigenlijk willen we niet... Het is niet dat we het niet leuk vinden om naar Australië te gaan, het gaat vast geweldig worden, maar we willen eigenlijk niet weg uit Zuid Afrika. Wat is dit ontzettend goed bevallen en wat hebben we hier genoten... We hadden nog zoveel meer van dit land willen zien, maar dat moet wachten voor de toekomst...

Na de heerlijke tijd in Kaapstad reden we naar Hermanus, voor het zien van de walvissen uiteraard want dat is momenteel HET seizoen. En wat was dit mooi.... Onze Airbnb was heel mooi maar vooral het uitzicht op zee maakt het geweldig. Vanuit de woonkamer de walvissen uit de zee omhoog zien springen is toch echt iets magisch, we realiseren ons dan ook weer hoe bevoorrecht we zijn dit mee te kunnen maken.

We vinden Hermanus erg leuk en gezellig, hadden nog wel even willen blijven maar hup, weer door naar de volgende bestemming. Dit is even een aantal uren rijden en slapen als kleine tussenstop op een boerderij vlakbij Wilderniss. Hier gaan we nog lekker actief doen: mountainbiken. Het is niet ver zeiden ze, nou de kinderen dachten daar op gegeven moment anders over, haha, dan maar stukken lopen. Moe en voldaan door naar Knysna. Cyriel en Niña zijn hier eerder geweest en herkennen het een en ander nog.

We slapen hier in een soort van hokjes op camping, aan de rivier op een super locatie. Niet slecht om hier schoolwerk te moeten doen...

Jiss ziet in de huisjes overeenkomsten met de huisjes in de Townships, daar heeft hij wel gelijk in.

Helaas weer heel koud in de nacht dus flink ingepakt onder de deken.

Hebben hier ook weer mooie en fijne dagen, gaan nog stuk met kano de rivier op. Kinderen spelen aan en in het water en we verkennen de mooie omgeving.

Na de dagen hier door naar Plettenberg Bay, waar we een super hotelletje hebben gevonden, pal aan zee. Dat is genieten van luxe op een schitterende locatie met de heerlijkste sushi. Wat een leven... Ook hier verkennen we de omgeving en zien vanaf het strand dolfijnen en walvissen 😍 waauw...

Hierna stond bezoek aan Hans en Ute, vrienden die we 7 jaar geleden in Brazilië hebben leren kennen, samen met Armand. Hier had Niña samen met Armand een leuke verassing geregeld: Armand stond ons aan de voordeur op te wachten, tot grote verassing van Cyriel. Dat is erg gezellig, dus de eerste fles wijn is al snel leeg.. 😉

We relaxen aan het zwembad, gaan naar paardenrennen waar we lekker decadent doen om daarna 5 dagen naar het bush house te gaan van Hans en Ute, in Olifants rivier. Voor ons al de 3e keer, voor de kinderen de 1e keer. Spannend!!

Jiss wil heel graag leeuwen zien want dat is in Namibië niet gelukt. Wij zoeken nog steeds naar het Luipaard. Om jullie niet langer in spanning te laten : leeuwen hebben we meerder keren gezien (jippie voor Jiss), het luipaard staat genoteerd voor de volgende keer... 😌

We hebben hier super dagen met prachtige safaris en gezellige avonden. Kinderen vinden het ook super, alleen de safaris soms wat lang..

Na dit mooie avontuur nog 2 dagen terug naar Johannesburg waar we relaxen en lekker eten... Jaja de kilo's vliegen eraan helaas...

Vandaag nemen we afscheid van Armand en Hans en Ute, ons avontuur gaat na de nachtvlucht verder in Australië...

We krijgen vaak de vraag: hoe gaat het met de kinderen? Nou, daar kunnen we kort over zijn :super goed. Ze genieten, zijn soms nog net zo ondeugend en hebben veel plezier samen. Biba vindt het leuk jarig te zijn in Australië en Jiss ziet erg op tegen de nachtvlucht (helaas slechte ervaringen uit verleden). En Jiss zegt gisteren nog: het missen van mensen denk je eigenlijk niet eens aan...(sorry voor de achterblijvers maar wel super fijn voor hemzelf) Zo zie je maar, hoe makkelijk kinderen kunnen zijn.

Op. Instagram van Cyriel kunnen jullie meer foto's zijn, voor diegenen die daar interesse in hebben. Uiteraard plaatsen we er ook een aantal op deze site.

En wat we in Australië gaan doen? Eerst 4 dagen Perth, dan naar Cairns met een vervelende vlucht midden in de nacht, en dan vanaf 22 oktober 3 weken op pad met mini campertje richting Brisbane. Daarna nog geen plan, maar dat volgt zeker nog en hangt af van ons budget.

We gaan met een heel gemengd gevoel nu afscheid nemen....

Aussie here we come!

1. Oma Marlie en Opa Ger:
    7 oktober 2018
    Wauw wauw wauw wat een belevenissen! En wat een mooi geschreven verhaal alweer! Fijn dat het met de kids zo goed gaat, en ons niet missen! Doen wij wel hoor....!!! Geniet van jullie volgende bestemmingen en we blijven volgen!Dikke kus en knuffels !
  2. (Juf)José:
    7 oktober 2018
    Wauw wat zien en ervaren jullie bijzondere dingen,het is een genot om het via de verhalen een beetje mee te mogen beleven. Veel groetjes en knuffels voor de kids
  3. (Juf) Sandra:
    7 oktober 2018
    Wat een mooi verhaal alweer....! Biba zal wel genieten met al die dieren om haar heen!
    In de klas valt de naam Biba nog met regelmaat. We gaan weer gezellig samen het verhaal lezen! Wat zullen ze jaloers zijn (net als ik 😋)
    Goede reis en ben benieuwd naar jullie verhalen uit Australië!
  4. Nicole Papavoine:
    7 oktober 2018
    Weer genoten van jullie verhaal en de foto's!!
  5. Marianne & Marcel:
    7 oktober 2018
    Fantastisch!!! En wat een prachtige foto’s!!!
    Have fun in Australië.
  6. Koen🐲🦖🕶:
    Jiss,
    Ik vond de foto’s heel leuk en het verhaal heel spannend.
    We hebben met OVCS zaterdag gewonnen.
    Groetjes, Koen 🎮⚽️
  7. Katja Eijkenboom:
    7 oktober 2018
    Wat een mooie verhalen en prachtige foto's.
  8. Jos Schrijen:
    7 oktober 2018
    Prachtig allemaal, jullie genieten en ervaren mooie dingen van deze wereld. Ik lees de reisverhalen met plezier en ben onder de indruk van de mooie foto's. Op naar de volgende stap en we lezen wel weer.
  9. Hannie Schaeken:
    7 oktober 2018
    Weer een prachtig vervolgverslag van jullie reis. Ik geniet van de foto's met de blije gezichten.
    Dat Jiss ons niet mist betekent dat hij gelukkig geen heimwee heeft maar wij, Phil en ik, missen jullie alle vier wel net als jullie andere oma en oma heel erg.
  10. Maren:
    Ik geef jullie 3 weken en dan zijn jullie Afrika vergeten ;p
  11. Sabine Thissen:
    8 oktober 2018
    Mooie foto's en leuk verhaal om te lezen. Prachtig!
  12. Marlies:
    8 oktober 2018
    Wat een prachtig verhaal weer! En wat fijn dat jullie het naar jullie zin hebben en alles goed gaat, ook met de kids!! Super!!
  13. Ingrid:
    8 oktober 2018
    Gaaf verhaal weer en ook wij volgen alles op de voet. Mijn god wat een overweldigende foto's! Super sjiek. Geniet pas op elkaar en we houden contact. Veel liefs en knuffels van ons
  14. Caroline:
    8 oktober 2018
    Wat een prachtige foto’s! Ik ga ze straks aan Rosalie laten zien. Wat fijn dat het zo goed gaat met de kinderen. Lieve groetjes speciaal boor Biba (Rosalie mist Biba nog steeds) Heel veel plezier in Australië!!
  15. Eva:
    8 oktober 2018
    Oh sjatties wat leuk om weer een verslaag te leze, wat een geweldige foto's 😍😍de achterblijvers missen uch waal!! Hele fijne verjeurdig veur Biba alvast 💋
  16. Tjeu de Heus:
    8 oktober 2018
    Prachtige foto's en mooie belevenissen die jullie meemeken. Geniet maar lekker. en fijne verjoardig veur Biba alvas gewunsj.
  17. Roos Thissen:
    8 oktober 2018
    Wat een schitterende belevenissen.
    Geniet er samen van!!!
  18. Ingrid Adams:
    8 oktober 2018
    Wat en mooie fotos, en wat fijn dat jullie dit samen kunnen beleven!!!!!!
    Jullie stralen op iedere foto!!!!!

Sjiek om te zien!! Fijne verjaardag voor Biba!!! kusjes van Ingrid en Thei Thei
  19. Harold:
    8 oktober 2018
    Het blijft een genot om jullie avonturen te lezen en mee te beleven. Echt een geschenk dat jullie dit met het gezin beleven. Dat de kinderen Zitterd met alle vriendjes en familie niet missen zegt alles hoe zij zich kunnen aanpassen aan de omgeving die heel vaak wisselt. Petje af voor jullie en voor Jiss en Biba! Het is te zien en te lezen dat jullie alle 4 genieten van dit avontuur en wat komt nog meer op jullie pad?? Heel veel groetjes⚽⚽⚽
  20. Friedje:
    8 oktober 2018
    Super gave foto's weer!! Geweldig!
    Fijne verjaardag voor Biba en een dikke knuffel uit Sittard van Fenne en Fabrice😘
  21. Phil Schaeken:
    8 oktober 2018
    Het verslag laat zich weer lezen als 'n soort reisdagboek. Boeiend allemaal. Zo blijven we thuis op de hoogte van jullie belevenissen. De prachtige foto's vullen een en ander zeer toepasselijk aan, alsof ik een soort documentaire volg. Jullie doen onvergetelijke indrukken op.
    Ik wens jullie een gelijksoortig vervolg in Australië. Alle goeds 'vanoet Zitterd' en de hartelijke groeten ! 👋
  22. Phil Schaeken:
    8 oktober 2018
    Ik heb al twee keer een reactie geplaatst die er daarna niet bij staat.
  23. Phil Schaeken:
    8 oktober 2018
    Nu staan mijn reacties er wel bij. Prima !
    Er blijkt een storing in ons wifi-gebeuren gezeten te hebben.
    Nogmaals: groetjes !
  24. Kimberly Wijsman:
    11 oktober 2018
    Wauw! Super wat jullie als gezin mogen meemaken! Zo fijn dat het Jiss en Biba zo goed afgaat.
    Nou we zijn nu praktisch buren! haha
    Ik zie jullie wel in Nieuw Zeeland?😜
    Groetjes
  25. Corrie de Zeeuw van de Pol:
    13 oktober 2018
    Wat een schitterende foto,s van jullie reis. Fijn ,dat JISS en BIBA het zo naar hun zin hebben. Kijk uit, naar het vervolg.
  26. Iris Bosman:
    19 oktober 2018
    Geweldig wat jullie doen! Te gekke foto’s
    Geniet super van iedere dag!