Genieten in Kaapstad

19 september 2018 - Kaapstad, Zuid-Afrika

En toen gingen we Namibië echt verlaten.. Jammer om deze heerlijke Airbnb in Swakopmund achter te laten. Dat vonden de kinderen ook. Het voelde als thuis.

Maaaaaar... Op naar Zuid Afrika, ook geen straf. Eenmaal aangekomen gelijk de huurauto opgehaald. Helaas was het al donker, balen.. Wat zeggen ze ook alweer over rijden in Kaapstad in het donker..... Links rijden zijn we inmiddels gewend, met links schakelen nog niet, dubbelop spannend.

Op goed richtingsgevoel en wat tips in 1x goed naar onze accomodatie gereden (staan er nog steeds versteld van dat dit gelukt is). Camps bay wisten we nog wel te vinden na vorige keer, maar we moesten nog verder richting hout bay, nooit eerder geweest.

In een straat in Camps Bay (het toch wel sjieke deel van Kaapstad) ineens hele hoop politie,  veel mensen en zwaailichten. We konden langsrijden maar zagen iemand dood uit het achterportier van een auto liggen... Slik.. Gauw doorrijden naar onze accomodatie. Deze dingen gebeuren natuurlijk over de hele wereld en in iedere stad, maar om dit met eigen ogen te zien is minder prettig. Dan hoop je echt dat je op de goeie weg rijdt en er bijna bent.

Dit is ook gelijk het enige vervelende wat we hebben gezien of meegemaakt. De dag erna zag de route die we gereden hebben er heel mooi en veilig uit en is het echt een aanrader. De kinderen hebben de instructie gekregen dat wanneer we in het donker rijden de ramen van de auto niet open mogen, redenen hiervoor bedenken ze zelf (Jiss zegt: dat is gevaarlijk want dan komen boeven binnen en Biba zegt: ja want deze boeven zijn er alleen 's nachts want anders worden ze gezien overdag, overdag zitten ze in de struiken verstopt ). Maar Biba zou Biba niet zijn als ze toch iedere keer even dit raampje open maakt.. Waarna ze door Jiss op haar plek wordt gezet en uitleg van hem krijgt dat dit echt niet mag...

We verblijven hier in Houtbaai in een mooi huis. Dit bevalt ook wel. We boffen gelijk met het weer en beginnen de volgende dag met een ontbijt met de voetjes in het zand en uitzicht op de prachtige bergen... HALLO Kaapstad 😍

Om nu van dag tot dag de dingen die we gedaan hebben te gaan beschrijven lijkt ons wat ver gaan, misschien voor sommigen interessant maar ook heel veel werk.. Haha want we zijn uiteindelijk 10 nachten gebleven. Dat zegt genoeg... We vinden Kaapstad (weer) geweldig.

We hebben meerdere keren de prachtige Chapman's Peak gereden (met mooi weer), zijn op de tafelberg geweest, hebben Lions head beklommen (WAT een klim, compliment voor Jiss en Biba), genoten van de mooie stranden en baaitjes, pinguïns, walvissen (terwijl we zaten te eten 😍) en zeeleeuwen gezien, Food markets bezocht, heerlijk gegeten (veel te veel iedere keer 🙄) , gegeten in beste sushi restaurant van Kaapstad (volgens de rough guide en volgens de locals) en genoten van iedere keer de mooie omgeving en uitzichten... (wat deden we ook alweer in Nederland?)

Maar ook de alledaagse dingen gedaan: les gegeven aan de kinderen, boodschappen doen, wassen, poetsen, rennen, yoga lessen gevolgd enz. Heel alledaags maar toch heel anders, het bevalt heerlijk. Maar wat vooral heerlijk is, is de onbegrensde tijd voor en met de kinderen... Natuurlijk is dit niet altijd rozengeur en maneschijn en zijn de tablets soms onze redding, maar in grote lijnen heerlijk dat we ze de aandacht kunnen geven die ze willen en wij samen dit kunnen beleven. We zien ze genieten, van het mooie Kaapstad en van ons. Ze trekken enorm naar elkaar toe en ook dat is mooi om te zien. Mede hierom zijn we aan dit avontuur begonnen, nog geen seconde spijt van.

Helaas hebben we ook wat minder weer gehad maar ook dan hoef je je hier niet te vervelen.. Maar de dagen waarop we goed weer nodig hadden ivm de activiteiten die we gingen doen, hadden we ook mooi weer, lucky bastards 😜, haha.

We zijn nog nachtje naar Stellenbosch geweest en hebben een heerlijke picknick gehad met een super wijntje erbij uiteraard, op de Boschendal winery..Genieten met een hoofdletter G. Stellenbosch zelf vinden we ook heel erg leuk!

Ook het west coast national park bezocht, hier groeien 2 maanden per jaar heel veel bloemen, rest van het jaar niet. Ook mooi en bijzonder.

Naar het restaurant waar we met de voetjes in het zand zitten, zijn we nog vaak terug geweest want hier stond ook een speeltoestel voor de kinderen, en zo legden ze contact met andere kinderen.. Verstoppertje spelen hoef je mekaar niet voor te verstaan en kastelen bouwen ook niet. Leuk voor ze. We oefenen dagelijks Engels met ze en dit wordt razendsnel opgepikt! Benieuwd hoe dit over aantal maanden is...

Helaas moeten we na deze super fijne dagen Kaapstad weer gaan verlaten, we willen immers nog meer gaan zien en beleven hier voor we de 27e naar Hans en Ute in Johannesburg vliegen... We gaan Kaapstad enorm missen maar hebben wel weer prachtige herinnering erbij....

1. Daisy:
    19 september 2018
    Zucht... wat een verhaal weer! :) :) :) te geweldig!
    Is mis jullie!!!!!
  2. Vief hermans:
    19 september 2018
    Fantastisch hoe jullie deze reis samen met de kinderen zó intens beleven. En alle tegenvallers of beertjes op de weg worden gewoon weggeveegd, knap hoor!
    Dank dat we dankzij de overweldigende foto's een beetje met jullie kunnen meereizen.
    Als wij al zo kunnen genieten, wat moet dat voor jullie zijn.........
  3. Laura Gijsen:
    Super leuk om te lezen!
  4. Roos Thissen:
    19 september 2018
    Geweldig zo'n verslag !!! Geniet ervan !
  5. Phil Schaeken:
    Niña,
    Ik heb weer met grote belangstelling je reisverslag gelezen. Het leest als een soort roman, maar op de werkelijkheid gebaseerd. Mooi !
    Daarbij prachtige foto's. Bijzonder vond ik de foto van Cyriel met Jiss en Biba, voor het aparte kunstwerk, dat volgens mij Nelson Mandela uitbeeldt. Heel speciaal die boom ernaast. En dan die foto van de pinguïn met haar jong. Vertederend. De vergezichten zijn eveneens indrukwekkend.
    Weer fijne dagen toegewenst op jullie verdere trip en groetjes aan Jiss en Biba !
  6. Laura:
    Geweldig!!! 😘😍😘😍
  7. Mirjam en John:
    19 september 2018
    Sjoon gesjreve...esof veer d'r bie zeen. Sjieke foto's. Veer geneite mit. Nog gans väöl plezeier gewunsj.
    Mit de kómplemènte oet Zitterd.
  8. Josette Janssen:
    19 september 2018
    Prachtige foto’s en super verslag. Genieten😄
  9. Marianne & Marcel:
    Klinkt fantastisch allemaal!
  10. Friedje:
    20 september 2018
    Wat geweldig allemaal zeg; het verslag en de foto's!!
    Ontzettend bijzonder en mooi, helemaal top!!
    Veel liefs uit Sittard 😘
  11. Danielle Simons:
    21 september 2018
    Fantastisch om te lezen , super gaaf wat jullie mee maken!
    Groetjes van Niels Danielle Tom en Renee
  12. Joshua:
    21 september 2018
    wat zijn die verhalen toch mooi (steeds weer lees ik ze aandachtig door normaal kan ik nog geen boek lezen maar dit super ,op naar het volgende verhaal)
  13. Harold:
    23 september 2018
    Geweldige avonturen! Je ziet Biba het raampje openen in de auto en je hoort Jiss tegen haar zeggen dat dit echt niet mag😍😍😍 prachtig om dit te lezen, onwerkelijk om dit te beleven! Heel veel groetjes van JO8!! We missen met het hele team Jiss! Dus pak een bal en blijf voetballen😉
  14. Iris Bosman:
    23 september 2018
    Super om te lezen dat het avontuur zo goed bevalt!!! Echt stoer!Geniet samen!
  15. Robert en Monique:
    27 september 2018
    Geweldig, wat een reis en wat een ervaring voor jullie en de kinderen. Prachtige foto's en (h)eerlijke verslagen. Blijf genieten, dan doen wij dat ook van jullie avonturen!
  16. Netty Nijssen:
    6 oktober 2018
    Prachtige verslagen en foto's!!
    Jullie hebben het geweldig!!