Eerste weken in Australië

20 oktober 2018 - Trinity Beach, Australië

Sow, het werd weer eens tijd voor een nieuw verhaaltje van ons hier vanaf de andere kant van de wereld. Want inmiddels zijn we 2 weken in Australië.

Het afscheid in Zuid Afrika viel ons zwaar, wat gaan we dat prachtige land en alle lieve mensen daar missen... Maar we kunnen terugkijken op een super tijd, zonder enige vervelende ervaringen en alleen maar nieuwe en mooie herinneringen en vriendschappen gemaakt. Daar past de volgende spreuk perfekt bij:

"travel is the only thing that you can buy that makes you richer".....

Armand hebben we in Zuid Afrika bepakt met een aantal kilo van onze overtollige bagage, waarvoor GROTE dank. Want ja, we hebben toch teveel bij ons terwijl we dachten dat dit wel meeviel. Zeker nu het alleen maar mooi en warm weer is hebben we eigenlijk niet zoveel nodig.... We moeten dus snel een oplossing gaan zoeken voor al die kilo's want we moeten bij veel vluchten bijbetalen voor de bagage en dat is echt zonde geld (we praten hier niet over tig kilo's overigens, we reizen met "maar" 4 tassen maar daar past veeeeel in). Het speelgoed wat de kinderen bij zich hebben wordt maar voor 1/3e gebruikt (hadden we ook wel verwacht), dus ook daarvan moeten we op tactische wijze afstand nemen 😉

Maarrrrr, dit zijn alleen maar praktische zaken en daar zitten jullie vast niet op te wachten. Dus tijd voor wat nuttige informatie.

De vlucht van Johannesburg naar Perth verliep perfect (WAT een uitvinding, die reistabletjes!). In Perth werden we opgehaald door de eigenaar van onze Airbnb in Fremantle, erg fijn want we zijn pan gaar en Niña sinds de dag ervoor niet zo fit, dus nog paar uurtjes slapen bij aankomst. Ontzettend leuk stadje is Fremantle. Hier hebben we de 5e verjaardag van Biba gevierd, lekker in het park gehangen en vanuit hier naar prachtig Rottnest Island geweest. Op dit eiland hebben we de hele dag gefietst, behalve Biba, die zat in een kar achter de fiets... Tot ergernis van Jiss want het was heel erg heuvelachtig en dus loodzwaar.. Maar onze prinses zat prima vond ze zelf. Op gegeven moment toch maar even geruild, die arme Jiss, maar wat heeft hij goed doorgezet! Tevens prachtige stranden hier bezocht en weer als klap op de vuurpijl walvissen en dolfijnen! ! Zowel vanaf het strand als vanaf de veerboot...

Ook zijn we nog 2 dagen in Perth geweest, wat ons erg goed beviel. Hier is ook een groot park, waar we de nodige uren heerlijk hebben doorgebracht.

De nachtvlucht naar Cairns ging ook prima maar die brak ons wel echt op. En wat een temperatuurverschil hier, heel benauwd en warm... Gelukkig konden we gelijk in ons mooie appartement en konden we allemaal nog even slapen.

De dagen in Cairns (eigenlijk in Trinity Beach) brachten we heel rustig door: veel gezwommen, aan het strand geweest, kinderen weer hard aan school gewerkt en de dagelijkse dingen doen (die bij ons momenteel alleen maar bestaan uit afwassen, was doen en boodschap doen... Hoe deden we thuis ook alweer al die dingen allemaal op 1 dag??). Ook huurden we nog een dag een auto en gingen we de Atherton Tablelands een stukje in en bezochten we nog het prachtige plekje Palm Cove. Mooie omgeving hier, dat beloofd wat voor de komende week.. . Jiss en Biba mochten nog een koala knuffelen (Niña was jaloers, haha, maar ja, kinderen gaan voor he), wat een bijzonder momentje. In het centrum van Cairns zijn we ook geweest, hier ligt aan de zee een groot, gratis openbaar zwembad. Heerlijk wat een oplossing.

Vanaf maandag starten we onze roadtrip tot aan Brisbane. We hebben 3 weken de tijd en hopen fantastische dingen te gaan zien en doen. Zijn erg benieuwd naar ons mini campertje, want het is meer een klein busje dan echt een camper wat we hebben gehuurd...we zullen zien. 1 voordeel, we doen al 2 maanden niets anders dan links rijden dus daar kunnen we al geen gedoe meer over krijgen 😉.

Als we in Brisbane zijn willen we daar een paar dagen blijven en dan hebben we een week een accomodatie geboekt in Byron Bay. En vanaf dan is het eigenlijk nog een open boek. Het plan vooraf was om dan nog lang in Australië te blijven, maar of de portemonnee dat gaat trekken weten we niet want jemig, wat is het hier duur.... En dan hebben we pas 1 echte excursie gedaan en we willen er nog best wel wat doen (great barrier reef, Fraser Island, Whitsundays)...

Nou zullen veel mensen best blij zijn als we na 5 maanden weer op de stoep staan omdat het geld op is, 😉, maar nee, dat willen wij toch echt niet want dit bevalt zoooooo goed. ☺️ Dus reisschema wordt bijgesteld... En hoe? Dat lezen jullie snel weer.

Veel liefs uit het heerlijke Australië.

1. Nicole Papavoine:
    20 oktober 2018
    Wat een geweldig leuke foto`s, zou bijna jaloers zijn.
  2. Friedje:
    Geweldig 😊👍
  3. WIL VAN NUNEN:
    20 oktober 2018
    Wat leuk om jullie zo te volgen. Geweldig dat jullie dit doen!!
  4. Phil Schaeken:
    20 oktober 2018
    Ik heb weer met veel interesse jullie reisbelevenissen gelezen.
    Zoals ik al eerder opmerkte: alsof ik een roman lees, nee, geen roman, dit is echt gebeurd !
    En dan die foto's, dat lijken fragmenten uit een speelfilm, opgenomen op een tropisch eiland ! Adembenemend mooi, vooral (sorry, Niña en Cyriel !) wanneer Biba en/of Jiss op de foto staan.
    Nog even 'n vraagje: Die reistablets, zijn dat reistabletten/medicijnen, of een soort, excuus voor de misschien verkeerde term, Ipads?
    Tenslotte: nog veel fijne reisindrukken, prachtige foto's, lekker eten, prettige mensen en veel plezier samen toegewenst. Ik kijk weer met genoegen uit naar het volgende reisblog.
    Hawt uch goud, have fun, groetjes oet Zitterd !
    Phil
  5. Loraine:
    20 oktober 2018
    Wat een heerlijke verhalen en prachtige foto’s!
    Proficiat nog Biba en yes “gaatjes”👍🏻👍🏻👍🏻
    Geniet van australie!! 😘
  6. Meriam:
    20 oktober 2018
    Weer genoten van jullie reisverslag en wat een prachtige foto's .
  7. Ingrid Adams:
    21 oktober 2018
    Weer genoten van jullie mooie belevenissen!!!!!!Wat relaxt!!!!! xxxxxx Van de Adams Family
  8. Mariëtte van Beek-Durlinger:
    22 oktober 2018
    Wat een heerlijk verhaal. Zie dat jullie ook nog Brisbane bezoeken. Daar woon t mijn zus met haar familie. Zij is ongeveer 30 jaar geleden geëmigreerd met toen nog 2 kleine kinderen, Ingrid en Robbie. Eerst naar New Zeeland en van daaruit een paar jaar later naar Brisbane Australië. Hier in Sittard heeft zij gewoond met haar eigen schoonheidssalon op de Leyenbroekerweg. Zo'n zaak heeft zij altijd voortgezet en nu een grote salon met personeel. Zij ontvangt graag mensen uit "Holland" (zoals zij zeggen) en zéker mensen uit Sittard. De familie Pfennings en Durlinger hadden wel wat relaties! Als jullie willen zal ik haar adres en telefoonnummer geven. Hoor dit nog wel. Verder wens ik jullie nog ontzettend veel reisplezier.
  9. Harold:
    22 oktober 2018
    Gefietst op die fiets😨 en ook nog heuvels? Respect💪💪💪 heerlijk avontuur en geniet maar dat komt wel goed geloof ik. Nog een baantje zoeken voor wat zakcentjes?? Cyriel als barkeeper😁 veul plezeer!!
  10. Oma Marlie en Opa Ger:
    22 oktober 2018
    Ja ja alweer genoten van jullie verhaal en foto's!! Hebben er uiteraard op onze app al een hele boel gekregen! Genieten ervan! En voor jullie blijf genieten!!! XXX
  11. Koen🐲🦖🕶:
    27 oktober 2018
    Wat een spannend verhaal weer, en prachtige fotos
    Jiss je bent mijn beste vriend. 🎮⚽️🦖🕶🤮💩🍔🌭
    Biba proficiat nog. Veel plezier bij de volgende avonturen👍🏻
  12. Roos Thissen:
    28 oktober 2018
    Schitterende foto's en verslag. Nog heel veel fun en geniet ervan !
  13. Jos Maas:
    5 november 2018
    Hallo Cyriel en familie,
    ik zie dat de reis goed verloopt, dat jullie al een hele afstand hebben overbrugd. Mooie foto's en verslagen.
    Geniet, hier in Nederland de eerste nachtvorst gehad, dus de herfst is er al