On the (dusty) road

22 augustus 2018 - Okaukuejo, Namibië

Waauw...

Wat is het hier mooi en wat bevalt het goed, dit kampeerleven (op al het zand en stof na).

Terug waar we gebleven waren. In windhoek werd onze jeep afgeleverd. Na wat korte instructies gingen we on the road.. Ow ja.. Links rijden en geen navigatie:leuke uitdaging. Uiteindelijk bij een grote supermarkt aangekomen en hier de jeep nog voller geladen voor de komende dagen en hop: daar gaan we naar Waterberg.

Hier komen we aan op een schitterend gelegen campsite waar we een fijn plekje zoeken. En voor het eerst maken we de tenten klaar en "koken" we. Het wordt uiteindelijk een behoorlijk frisse nacht en het duurt even voordat de zon ons de volgende dag weer opwarmt. Dan gaan we ons zelf warm lopen. We willen naar de top van het plateau... Even kijken of dit met de kinderen te doen is... Maar ja hoor, ze klimmen maar wat graag en vinden het wel stoer. Boven aangekomen genoten van prachtig uitzicht... Zie foto's.

Maar ja, wat je op klimt moet je ook weer af... Pittig voor de kinderen. Gelukkig alles goed gegaan en ons getrakteerd op een lunch met frietjes en een pilsje. Leuk dat bij dit restaurant allerlei klein wild rond loopt. De middag heel relaxed aan het zwembad doorgebracht. Toen een nog mooier plekje op de camping gezocht en alles weer opgebouwd voor de nacht (dit ging de 2e keer dus al veel beter).

Dag erna stond de rit naar Etosha op de planning... Eerst nog tussenstop voor alle boodschappen voor de komende dagen. Hierop inhakend: wat zijn wij verwend! Een supermarkt die echt groot is maar die toch duidelijk was ingesteld op de "donkere" klanten wat je dus ook terugziet in de producten. Wij konden er gewoon niet vinden wat we echt wilden... Andere optie was er niet dus ingekocht wat in de buurt komt van onze wensen. Ongelooflijk dat dit nog altijd zo is, dit grote verschil. Wij waren ook echt de enige blanken in het hele winkelcomplex. Dat zette ons alle 4 wel even met beide benen op de grond... Meer tevreden zijn met wat we ons überhaupt kunnen kopen en permitteren.

Qua route hadden we gekozen voor de onverharde/zand weg omdat deze mooier en korter is, niets is minder waar. Onderweg al genoeg gezien maar eenmaal aangekomen op de campsite in etosha gelijk beloond met olifanten bij de waterhole.. Kinderen zijn onder de indruk, net zoals wij... Wat is dit genieten zo...  Geweldig dat we dit zo met zijn viertjes mogen meemaken! De tenten stonden zo op en weer voldaan naar bed.

Maar eerlijk is eerlijk... De rit was voor Biba best pittig (lees: ze haalde ons het bloed onder de nagels vandaan;)) dus het was niet alleen maar rozengeur en maneschijn...

En ook niet te vergeten:rijden over zandweg betekent ook auto vol met zand en dus ook al onze spullen. Campsites zijn ook allemaal in het zand of stof... Ook dat is even wennen hoor... We realiseren ons en zien bij anderen op de camping dat het voor ons iets meer werk is allemaal en iets minder ontspannen, Omdat we jiss en Biba bij ons hebben. Maar juist dat we dit samen doen maakt het voor ons nog onvergetelijker en moeten we af en toe maar even een tandje bij zetten.

Na de eerste nacht in Etosha gingen we dag erna naar de volgende camping in Etosha. De weg hier naartoe was 1 grote safari... Hoe bijzonder. We zeiden op een gegeven moment zelfs: voor zebra's stoppen we niet meer... Het waren er honderden. Bij deze camping is er ook een waterhole en ook hier gaan we weer spotten. En wat een mazzel:de zwarte neushoorn!! Voor ons weer een onvergetelijk moment: zit je dan met je kinderen te kijken naar iets wat zo bijzonder is... Triest eraan is dat als Jiss en Biba onze leeftijd hebben deze neushoorn is uitgestorven.

Maar goed. We leven in het hier en nu en dit pakt ons niemand meer af! Verder lekker gerelaxed, gezwommen en stof gehapt 😉

Vandaag naar de laatste campsite in etosha. Het waterhole hier is beroemd. En ja hoor vlak na aankomst gelijk een kudde olifanten en veel impala, springbokken, zebra enz.

Jiss is inmiddels super fanatiek op zijn dierenkaart aan het bijhouden welke dieren of vogels hij ziet en hoe ze met naam en toenaam heten.. Van wie zou hij het hebben ;)

Voor als het nog niet goed overkwam.. We genieten volop van het mooie Namibië!!

En na zuid Afrika staat op 7 oktober een vlucht naar Perth geboekt :)

1. Daphne:
    Wat een heerlijkheid! X
  2. Anna:
    22 augustus 2018
    Wat een leuk verhaal en nog mooiere foto’s. Nu al!! Wauw. Super gaaf!!
  3. Ingrid:
    Gaaf weer zeg! Die foto van Jiss met zijn beer😍
  4. Marlies Lauers-Schrijen:
    22 augustus 2018
    Dat is wel een hele grote dierentuin. Geweldig!!!
  5. Joke janssen:
    Wat heerlijk,lekker genieten👍👍
  6. Anne Ruigt:
    Hoi Biba,
    Ik heb samen met mama naar de foto’s gekeken. De neushoorn vind ik het mooist. Wat slaap jij in een coole auto!
    Groetjes Pieter
  7. Phil Schaeken:
    22 augustus 2018
    Niña, je hebt schrijftalent ! Met plezier las ik je uitgebreide reisverslag.
    Wat ik zeer positief vind is dat je ook minder prettige ervaringen benoemt. Zo blijft het een realistisch verhaal. Jullie doen, zo blijkt, unieke indrukken op. Ik verheug me al op het vervolg van je verslag en natuurlijk de prachtige foto's die het geheel extra cachet geven.
  8. Ingrid:
    22 augustus 2018
    Prachtig allemaal, wat een belefenis al en dit is nog maar t begin...😊
    Nik vraagt steeds is er alweer een nieuw verhaal? 😉
  9. Ilze:
    Hoi nina,

Ik lees ook stiekem mee...... vriendinnetje van de kinderfysio! Zo ontzettend stoer wat jullie gaan doen, hoe lang blijven jullie eigenlijk weg? Vast heel lang, lang genoeg om te mogen genieten van jullie reisverhalen. Super cool! Veel reisplezier nog! Liefs Ilze
  10. Loraine:
    22 augustus 2018
    Wauw wat een beleving al en pas 1 week weg!!
    Prachtige foto’s!!
  11. Milou & Bob:
    22 augustus 2018
    Herkenbaar, en toch weer genieten om te zien en lezen 😍
  12. (Juf) Sandra:
    22 augustus 2018
    Wat een foto's en verhaal om te lezen!
    Dit ga ik morgen aan de klas van Biba laten zien! Vinden ze vast heel cool! Geniet samen!
  13. Vera:
    22 augustus 2018
    Waaw zo prachtig allemaal! Leuk geschreven zeg de plussen en de minnen!
  14. Marianne de Vaan:
    22 augustus 2018
    Wat enig om jullie reisverslag te lezen. Blijf jullie volgen.
  15. Danielle Simons:
    22 augustus 2018
    Prachtige foto’s en gaaf maar ook dapper dat jullie dit met de kids ondernemen. Een ervaring voor de rest van jullie leven! Benieuwd naar het volgende verhaal..je schrijft het erg leuk!
  16. Luuke:
    Geweldig Nienke. Hoe bevalt de daktent? X
  17. Jos Schrijen:
    23 augustus 2018
    Geweldig toch ! Het grote avontuur is al een grote "rijke ervaring" met deze start. Vol interesse wachten wij op het volgende verslag. Wij wensen jullie alle goeds.
  18. Mirjam en John:
    23 augustus 2018
    Geweldig om dit van eine aafsjtandj te mage volge. Geneit d'r van!
  19. Marlies:
    23 augustus 2018
    Super!! Nog zo kort en zoveel al gezien!! Spannend wat er nog komen gaat. En wat n mooie foto's. Genieten maar!!
  20. Harold:
    25 augustus 2018
    Wat een mooie verhalen en prachtige foto's!! Alsof jullie ons allemaal een klein beetje meenemen op deze prachtige reis. Jullie genieten al en blijf dat ook doen! Wat jullie met z'n 4en doen is heeeeeel bijzonder!! Wow!!
  21. Vief hermans:
    27 augustus 2018
    Inderdaad, nog zo kort onderweg en dan al zóveel gezien, het ene nog mooier dan het andere, schitterende foto's!!
    Blijf vooral zo lekker nuchter schrijven en geniet van jullie rijkdom. Dit neemt niemand jullie af. Dank voor al dit prachtigs, wij genieten met jullie mee. Veel liefs.
  22. Helene:
    30 augustus 2018