Bye bye Australië...

29 november 2018 - Denpasar, Indonesië

Hallo lieve mensen!

Ja, we moeten er echt een agenda punt van maken om weer een verhaal te schrijven want anders komt het er echt niet van namelijk. De dagen vliegen voorbij. Maar we willen deze verhalen straks als boek laten drukken zodat de kinderen dit later terug kunnen lezen, dus we moeten blijven schrijven... En we vinden het natuurlijk ook leuk om alle thuisblijvers op de hoogte te houden en alle reacties op onze verhalen te lezen, dus nog een extra stok achter de deur.

We schrijven dit verhaal vanaf ons strandbedje in Sanur, op Bali (heel ellendig dus 😜). Maar eerst verder waar we gebleven waren, en wel in Noosa. Hier hebben we heerlijke dagen gehad. We huurden nog een bootje waarmee we zelf over de lagoon konden varen.. Jemig wat mooi. Het ene huis aan het water nog mooier dan het andere, hier konden wij ook wel gedijen 😉helaas de huizenprijzen een paar ton boven ons budget...

Vanuit Noosa naar een wat minder bekende plek van waaruit we naar de Australia Zoo zijn gegaan. Hier draait alles nog om Steve Irwin, hij heeft immers deze dierentuin opgezet. We gaan dan ook naar de bekende crocodile show, wat we ietwat vinden tegenvallen. De dierentuin verder is mooi en we hebben een leuke dag. Onze laatste stop is op een camping (wat meer een resort is) in de buurt van Brisbane. Hier genieten de kinderen van een zwembad en waterpark, alles is pas een week geleden open gegaan. Helemaal geweldig. Helaas maar voor 1 nacht dus dag erna naar Brisbane en de camper leeghalen 😱wat hebben we veel verzameld de afgelopen weken.!

We hebben in Brisbane een hotel voor 5 nachten dus veel tijd om deze gezellige en leuke stad te verkennen. Zoals bijna iedere stad in Australië heeft ook deze weer een openbaar zwembad en waterpark met strand erbij, super! Ook mooie parken met speeltuinen, gezellige plekjes maar vooral ook hele lieve mensen die we hier ontmoeten.

We worden al snel thuis uitgenodigd bij Guusje, Loek en de kinderen te komen eten en bij Thea (komt uit Sittard) worden we uitgenodigd onze laatste nachten de week erna te komen logeren... Wat een gastvrijheid.

Met Guusje en haar kinderen brengen we nog een gezellige middag door en we gaan kijken naar de honkbal wedstrijd van Loek. Ook weer een leuke belevenis. Brisbane bevalt ons dus goed. Na Brisbane staat nog een weekje Byron Bay op de planning. Hier hebben we ook volop genoten, wat is het er mooi! Bij iedere ochtendwandeling van Cyriel of Niña worden er dolfijnen gezien. We slapen op een soort vakantiepark waar Biba als een vis in het water is en geheel zelfstandig het park verkent en nieuwe vriendinnetjes maakt. Diegenen die Biba een beetje kennen weten ook hoe ze er na een middagje spelen uit ziet 😉. Maar heel fijn, want wat geniet ze hier.

We verkennen de omgeving van Byron bay, genieten van de relaxte sfeer die hier hangt en winkelen zelfs eens wat.

Klinkt als een perfecte week en dat was het dus ook weer.... Jammer om weer weg te moeten gaan maar er stonden ons nog 2 nachtjes Brisbane te wachten. We logeren dus bij Thea (waarvoor GROTE dank) waar we super gastvrij worden ontvangen en in de watten worden gelegd. En we treffen Guusje en de kinderen weer voor een gezellige middag. En dan moeten we echt afscheid nemen van Brisbane, van alle lieve mensen hier en afscheid van Australië... Wat gaan we het missen.

We hebben genoten van dit mooie land, met zijn gastvrije en sociale mensen (echt iedereen maakt een praatje met je), fijne sfeer en mooie omgeving. Maar we hebben ook enorme zin in Azie: andere cultuur, andere mensen, ander eten enz. Daar houden we toch ook wel echt van.

En natuurlijk gaan we daar de ouders van Niña treffen, Jiss en Biba kunnen niet meer wachten... Nu we het toch over ze hebben: WAT zijn wij trots op ze... Trots op het aanpassen wat ze iedere keer moeten doen, geen vaste plek hebben en dit toch gewoon accepteren. Trots op het enthousiasme waarmee ze iedere keer naar een nieuwe plek gaan. Trots op de vrolijkheid en nieuwsgierigheid waarmee ze alles en iedereen benaderen...en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Ondanks dat het reizen en het afleggen van de afstanden echt niet altijd leuk wordt gevonden...

Wat zijn wij blij te zien dat deze reis ze zo goed doet, dat ze hiervan leren en zich duidelijk ontwikkelen. Dat ze ondanks taalbarrières andere kinderen en mensen opzoeken en zich goed weten te redden... Dus eigenlijk zijn we ook een beetje trots op onszelf, dat we dit gewoon met ze doen en dat we ze dit kunnen bieden...

Zoals we op het begin al schreven, we zijn inmiddels in het hele warme Bali. De vlucht verliep prima, daar draaien we onze hand niet meer voor om.

We slapen in hetzelfde hotel als waar we een aantal jaren geleden met de kinderen waren.. Fijn zo'n bekende plek. En dan, na 1 nachtje slapen, kunnen we opa en oma eindelijk van het vliegveld halen.. Jiss en Biba kunnen niet meer wachten, ze zijn zenuwachtig en het duurt natuurlijk allemaal veel te lang.. Maar eindelijk zijn ze er dan (zie filmpje). Dat is gek, na toch wel best een lange tijd ze weer te zien. Dat gaan in ieder geval hele fijne dagen samen worden... Maar eerst nog even wennen aan de tropische omstandigheden en andere cultuur....

We gaan komende weken verschillende plekken bezoeken en als Ger en Marlie weer naar huis gaan blijven wij nog een paar dagen op Bali, om daarna, via paar nachtjes Singapore, naar Bangkok te gaan... Maar gelukkig duurt dit nog even en gaan we eerst genieten van het mooie Bali!

Liefs

1. Marianne & Marcel:
    29 november 2018
    Wat een mooie avonturen! Heel veel plezier met Zijn allen op Bali. Het filmpje van de aankomst van Ger en Marlie is in ieder geval een heel goed begin. Groetjes Marcel en Marianne
  2. Katja Eijkenboom:
    29 november 2018
    Wat een geweldig avontuur!
    Ik geniet elke keer weer van de prachtige foto's en de leuke verhalen.
    En leuk om de horen dat Jiss en Biba het zo goed doen.
    En Odin vraagt zich af of Jiss ook nog doet voetballen!
    Groetjes Odin en Katja
  3. WIL VAN NUNEN:
    29 november 2018
    Geweldig!!! En nu even genieten met opa en oma. Heel veel plezier!
    gr Wil en Ivonne van Nunen.
  4. Monique Eradus:
    29 november 2018
    Lieve Nina en Cyriel, wat een bijzondere verhalen! Jullie doen het allemaal toch maar👍🏻. Een onvergetelijke herinnering voor jullie als gezin maar zeker ook een hele mooie ervaring voor jullie kinderen. Dit neemt niemand jullie meer af. Geniet van alles, zoveel ald jullie kunnen, voordat jullie t weten is het avontuur voorbij! Liefs Monique
  5. Loraine:
    29 november 2018
    Weer enorm genoten van jullie prachtige verhalen!! Geniet van Bali en lekker knuffelen met opa en oma😊
  6. Daphne Vroomen:
    29 november 2018
    Prachtig om te lezen, wat een avontuur! En wat fijn om Marlie en Ger bij jullie te zien, geniet van de tijd samen xxx
  7. Manon:
    29 november 2018
    Trots kunnen jullie zeker zijn! Iets heel graag willen is één ding maar het uiteindelijk gaan doen is iets heel anders.
    Geweldig om dit samen te kunnen beleven en te horen en zien dat iedereen geniet en dat jullie mij/ons laten mee genieten 😉.
    Hele fijne tijd nu met Ger en Marlie en wat zijn ook zij trots op jullie.
    Knuffel voor jullie allemaal en tot het volgende verhaal!😘
  8. Phil Schaeken:
    29 november 2018
    Met veel interesse heb ik weer over jullie reisbelevenissen gelezen. Ik vermeldde 't al eerder: het leest als een reisroman ! Jullie hebben schrijverstalent.
    Ik heb de foto's nog eens bekeken en ja hoor: dan gaat voor mij in het ietwat grijze Nederland meteen de zon schijnen !
    Wat geweldig dat Ger en Marlie er enkele weken bij zijn.
    Alle goeds gewenst, fijne belevenissen en de groetjes aan iedereen. Ik zie weer uit naar de volgende foto's en de volgende beschrijvingen.
    Een prachtig idee om de indrukken in boekvorm vast te leggen. Met foto's erbij ongetwijfeld een mooie herinnering aan jullie familietrip.
  9. Natalie:
    29 november 2018
    Wat een leuk verhaal en geweldig mooie foto’s! Geniet van Bali😊
  10. Marlies:
    29 november 2018
    Wat weer n prachtig verhaal en schitterende foto's! Veel plezier met Ger en Marlie op Bali.
  11. Nicole Papavoine:
    29 november 2018
    Wat een genot om dit te lezen, heel veel plezier en geniet van de tijd met jullie ouders en opa en oma.
  12. (Juf)José:
    29 november 2018
    Ook nu weer een prachtig verhaal en schitterende foto’s. En zo te zien genieten jullie met volle teugen. Veel groetjes en een knuffel voor de kids. José
  13. Ger en Marlie:
    29 november 2018
    Geweldig wat jullie meemaken.Wat een ervaring en voor later mooie herinneringen.Geniet op Bali van de verdere reis en zeker veel plezier met Ger en Marlie.Heel veel groeten van Ger en Marlie uit het natte Sittard🍷
  14. Caroline:
    30 november 2018
    Wat fijn dat Jiss en Biba het ook zo fijn hebben. Prachtige foto’s weer!!! Veel plezier nog danen met opa en oma! Grt
  15. Harold:
    3 december 2018
    WOW WOW WOW!! wat een verhalen zijn dit weer!! Een jongensboek? Nee dit zijn echte avonturen!! Geweldig om te lezen nog mooier om de foto's te zien. Het enthousiasme en plezier spat van elke foto af, wat een mooie kinderen!! Hoe heeft Jiss het voetbal gevolgd of toch minder omdat je anders in 2 werelden blijft hangen? Dat kan ik heel goed begrijpen! Heel veel plezier in Azië maar toch ook blijven voetballen😉 grt ⚽⚽⚽⚽⚽
  16. Iris Bosman:
    8 december 2018
    Wat enorm leuk om mee te krijgen wat jullie beleven! Ik bewonder het nog steeds dat jullie deze stap hebben gezet!
    Geniet ze in Azië!