Van bijzonder Dubai naar heerlijk Spanje

24 maart 2019 - Málaga, Spanje

Jaa, daar zijn we weer. Het was lang stil maar eigenlijk waren we er nog niet aan toegekomen om een nieuw verhaal te schrijven. Nu wel, want we hebben de tweede regenachtige ochtend in Málaga. Dat is lang geleden.... Regen.....

Even terug naar Dubai waar we een aantal weken geleden nog waren.

Bij aankomst was het..... Fris! Haha, daar hadden we niet op gerekend. Niet het eerste wat je verwacht bij aankomst in Dubai. Dit was overigens de hele periode dat we er waren zo. Zodra je niet in de zon was, was een vestje wel nodig. Wel even anders na het tropische Thailand.

En WAT een andere wereld is dit. Vinden wij ook wel even lekker. De supermarkten luxer en uitgebreider als in Nederland. Dus we konden weer  lekker koken hier.

De ene shopping mall nog groter en luxer dan de andere. De straten nog schoner dan schoon. De gebouwen ongelooflijk gebouwd. Zelfs de politie rijdt in Bentleys rond. Jiss vindt het fantastisch al die gebouwen, al die sjieke auto's. Ook het duurste hotel, het hoogste gebouw en de grootste mall (met aquarium) van de wereld maakt enorme indruk op hem. Ook de watershow en lichtshow zijn ontzettend gaaf.

En voor het eerst deze reis een dag door de kinderen uitgekozen: Kidzania. Een geweldig concept: een dorp volledig gericht op kinderen, hier kunnen ze met speciaal geld dingen doen en ook weer geld verdienen door beroepen na te spelen zoals bij de Mac Donald's werken, supermarkt, tandarts, autogarage, in een vliegtuig, bij de brandweer enz. Ook halen ze beide hun rijbewijs wat ze gelijk in praktijk brengen op de rijbaan. Kortom: een geweldige dag voor ze waar we alle 4 doodmoe van terug kwamen.

Verder brengen we regelmatig tijd door aan het strand, waar een geweldige speeltuin voor de kinderen is en een lekker strand met erg koude zee. Hier leren Jiss en Biba nog 2 Nederlandse kindjes kennen waar ze veel mee spelen.

Samen met Daisy en Ferd gaan we op woestijn safari. Heftig hoor. Crossen door flinke duinen waarbij je het gevoel hebt over de kop te gaan/ om te kiepen...De chauffeur begint gelijk als en gek te crossen, tot grote schrik van Jiss en Biba (en wij vragen ons ineens af of dit wel verantwoord is 😬). De braakzakjes waren van tevoren al uitgedeeld, dus we vroegen de chauffeur al gauw om wat rustiger te gaan doen. Daarna nog naar een dansvoorstelling en indrukwekkende vuurshow, shisha roken, dromedaris ritje en heel lekker eten.

Al met al een mooie middag en avond in de woestijn wat ook weer een mooie indruk heeft achtergelaten.

Dubai heeft dus enorm veel te bieden. We hebben maar heel weinig uit dit aanbod gedaan maar de mogelijkheden zijn echt eindeloos en de moeite waard. Moet je wel een royaler budget hebben 😉.

We vonden het ontzettend leuk om eens te zien allemaal en het is ons erg goed bevallen, wat we eigenlijk niet verwacht hadden. En ook hier komt weer de onvermijdelijke dag dat we weg moeten en naar Spanje vliegen... 😭 Dit voelt toch steeds meer als het einde van onze reis, en dat willen we niet!!

We hadden een lange reis voor de boeg, via Oslo. Hier lag al een flink pak sneeuw en het sneeuwde volop. Biba vroeg zich af of het nu dan ook kerstmis was, vanwege alle sneeuw. Haha. En ze wilde graag sneeuwballen gaan gooien buiten. Aangezien we een lange overstaptijd hadden zijn we toch maar even naar buiten gegaan maar al snel kwam ze erachter dat dit echt heel koud was en wij hier niet op gekleed waren. Ze was erg teleurgesteld. Wij vonden het daarentegen wel leuk om nog even sneeuw gezien te hebben. Het was nog even spannend of we wel door konden vliegen 's avonds vanwege de hoeveelheid sneeuw die bleef vallen. We waren dan ook opgelucht toen het toestel na heel lang rondjes rijden toch opsteeg 😅.

Midden in de nacht kwamen we uiteindelijk aan in onze knusse Airbnb in Málaga (El Palo) , waar we de komende weken nog zullen verblijven. We vallen gelijk met de neus in de boter want de eerste 2 weken is het geweldig weer. EN we hebben al 2x bezoek gehad van onze broers en zus met kinderen... Super gezellig en Jiss en Biba vinden het heerlijk. Eigenlijk willen ze dan ook bij het afscheid mee naar Zitterd... Ze moeten nog even geduld hebben.

Hier in Spanje hebben we onze dagen inmiddels tamelijk gestructureerd ingevuld. Staan elke dag op tijd op (wekker is weer even wennen), besteden vaste uren aan school aan huishouden en kinderen gaan weer op normalere tijden naar bed. Dit om straks te voorkomen dat de overgang te groot voor ze wordt. En eigenlijk is dit ook wel lekker zo en gedijen we er goed op.

We hebben nog een aantal dingen op de planning hier in Zuid Spanje maar voor nu eerst nog paar weken genieten van Málaga en het lekkere eten aan de boulevard hier.

Op 12 april hebben we sowieso een huurauto om dan nog aantal dagen rond te touren (we kunnen het toch niet laten) en dan op 16 april vanaf Alicante naar Düsseldorf te vliegen.... 🙄

Dit betekent dat er nog 1 allerlaatste verslag zal volgen van ons geweldige avontuur... Daar gaan we eens extra goed ons best voor doen.

Liefs uit Spanje.

1. WIL VAN NUNEN:
    24 maart 2019
    Aan alles komt een eind.... Geniet nog van de laatste weken. En met een heleboel herinneringen voor het leven weer terug naar Zitterd.
  2. Anna Spanjaard:
    24 maart 2019
    Prachtige foto’s weer en wat genieten jullie! Geniet nog volop! 💋💋
  3. Phil Schaeken:
    24 maart 2019
    Weer een mooie samenvatting van jullie belevenissen, en niet te vergeten: prachtige, unieke foto's.
    Nog drie weken veel plezier toegewenst in Spanje, en dan: back at home, Zitterd is waiting for you !
    Hartelijke groetjes !
  4. (Juf)José:
    25 maart 2019
    O jee nu komt het einde toch in zicht,maar wat hebben jullie een geweldige reis gehad. De tijd is gevlogen. En wat fijn dat wij mochten mee genieten. Veel groetjes.
  5. Armand:
    25 maart 2019
    Klinkt heerlijk :) Geniet van de laatste maand!
  6. Harold:
    27 maart 2019
    Wat een mooi verhaal en heerlijke fotos! Ik wil jullie bedanken dat jullie ons hebben meegenomen op deze prachtige reis, once in a lifetime experience!! Gegrepen door de verhalen hebben wij kunnen genieten van jullie avonturen en daar komt nu ook voor ons bijna een einde aan...... slik..... geneet en tot in Zitterd!!
  7. Mirjam en John:
    28 maart 2019
    Weier sjoon gesjreve. Nog effe geneite en dan geneite van Zitterd!
  8. Netty Nijssen:
    18 april 2019
    Prachtig wat jullie allemaal meegemaakt en gezien hebben!!
    Mooi dat we hebben mogen meegenieten van de prachtige foto"s en verhalen!
    Het is allemaal zo snel gegaan en de kids zijn zo groot geworden.
    Nu weer terug naar de realiteit in Sittard, dit zal in het begin niet meevallen.
    Groetjes Netty.