Bali en Singapore... Wat vliegt de tijd!

23 december 2018 - Singapore, Singapore

Inmiddels alweer bijna een maand verder na ons vorige verslag, WAT VLIEGT DE TIJD 😱

In deze tijd alweer een hoop moois en fijns gezien en gedaan.
Zoals we al hebben verteld (en laten zien) in het vorige verslag, kwamen opa en oma aan op Bali.
Met hun samen hebben we heerlijke dagen gehad. Dagen van niets doen en luieren aan het strand of zwembad. Verkennen van verschillende plekken en hun laten kennismaken met de Balinese cultuur. We hebben mooie tempels bezocht, pittige klim naar waterval gemaakt, rijstvelden bezocht en mooie Beach club in Uluwatu bezocht. Eigenlijk veel toeristische dingen die bij Bali horen. We verbleven in Sanur, Ubud en Jimbaran, overal op prachtige locaties. Hier hebben we allemaal erg van genoten. Het heerlijke Aziatische eten viel ook goed in de smaak. Jiss en Biba vonden het ook eens fijn dagen te niksen, lekker veel te kunnen zwemmen en het gezelschap van opa en oma om zich heen te hebben.
Tussendoor had Biba helaas nog een virus te pakken, waar ze door een kleine stoot kuur weer snel van opknapt. Gelukkig hadden we de tijd een dagje rustig aan te doen en mocht zij lekker in bed blijven.
Helaas kwam er aan deze 18 dagen samen veel te snel weer een einde. Opa en oma moesten terug naar Nederland en wij gingen nog een aantal nachten naar Canggu, met de intentie om vanuit daar onze verdere reis te plannen.
Dus dan is het afscheid weer daar, nog een laatste dikke knuffel en dan kan iedereen er weer 4 maanden tegenaan 😉

In Canggu moesten we weer even met z'n viertjes onze weg vinden. We huurden hier twee scooters waardoor we ons in alle vrijheid konden verplaatsen. Heerlijk. De kinderen vonden dit natuurlijk fantastisch, want hier mogen dingen die in Nederland niet mogen ☺️. Helaas werd Jiss hier ook nog flink ziek, sneu voor hem. Gelukkig knapte hij precies op tijd weer op om verder te kunnen reizen.

De intentie was dus om ons in Canggu te gaan bezighouden met het verdere verloop van onze reis. Dat is best lastig, want als eerste draait het natuurlijk allemaal om het budget wat we hebben. En daar lopen we gelijk vast. Namibië, Zuid-Afrika en Australië hebben er behoorlijk in gehakt. We komen al snel tot de conclusie dat Japan én de Filipijnen niet gaat lukken. Hmm, dat is even een domper. Beide landen staan hoog op ons wensenlijstje....
Maar goed, deze lange reis is vast niet onze laatste reis ooit, dus moeten we deze bestemmingen even parkeren. Althans, Japan, want ook dit land is behoorlijk duur (en koud deze tijd van het jaar, daar zijn we ook niet op voorbereid).
Maar veel verder komen we niet met onze planning, we weten het niet. Haha luxe probleem dus.
We laten het dus even op z'n beloop. Na Canggu vliegen we naar Singapore.
Hier zijn we 4 nachten gebleven. Deze stad bevalt ons goed. De kerstsfeer is ook leuk even te zien, met name in het donker is het super sfeervol overal. We bezoeken een aantal hoogtepunten, lopen met open mond door de MEGA malls en het lukt ons aardig low budget te eten en drinken hier... Jammer dat die 4 nachten hier ook zo snel gaan, maar nu is het weer tijd voor een volgend land en avontuur, namelijk Thailand!
Hier ontmoeten we Sandra (de juf van Biba) voor een biertje (of 2 😉) en zullen we samen met Laura, Clement en de kinderen de feestdagen doorbrengen en door Thailand reizen. Als zij weer naar huis moeten blijven wij nog tot sowieso 10 januari in het zuiden van Thailand op een mooi eilandje... En dan? Tja, geen idee, daar hebben we nog een paar weken de tijd voor om uit te zoeken en te rekenen. Voor nu eerst genieten van Thailand.

We wensen iedereen hele fijne en gezellige kerstdagen en voor 2019: Maak er een fantastisch, gelukkig en gezond jaar van, met als tip van ons: leef je droom!!
Liefs.
P.s. Foto's volgen

1. Manon:
    23 december 2018
    Helemaal waar.... geniet vandaag want morgen is vandaag al niet meer!
    Voor jullie ook hele fijne en bijzondere feestdagen en alle goeds voor 2019! 🥂
    Blijf zoals je bent en genieten van alles, hoe 'groot' ook!
    Dikke knuffel 😘
  2. Frans:
    Fijne feestdagen en gezond 2019
  3. Mirjam en John:
    23 december 2018
    Veer geneite mit uch mit! Veer wunsje uch sjoon Krisdaag vol wermde en gezèlligheid, 'ne gouwe Roetsj en ein nuut jaor vol gelök mit väöl tied óm te geneite van alle fejn dènger die 't laeve kènt brènge. Mirjam en John
  4. Roos Thissen:
    23 december 2018
    Hele fijne feestdagen voor jullie en een voorspoedig gelukkig 2019!!!!!
  5. Luuke:
    23 december 2018
    Fijne feestdagen!! Blijf elke dag genieten. Voor alle vier een kus xxxx
  6. Phil Schaeken:
    23 december 2018
    Belevenissen, veraf van Sittard, ik las ze weer met grote belangstelling.
    Alvast mooie dagen toegewenst in aanloop naar Kerst 🌲, naar Oud en Nieuw 🎆 en voor de maanden die nog komen gaan. Extra groetjes van opa Phil voor Biba en Jiss. 👐
  7. Anna Spanjaard:
    23 december 2018
    Leuk weer jullie verhaal te lezen. Heel veel plezier met laura en het gezin. Geniet van elkaar en waar jullie zijn. Voor je het weet zijn jullie weer in het normale Nederland. Xx
  8. Jos Dormans:
    23 december 2018
    Geweldig om jullie verhaal te lezen.Wij wensen jullie fijne feestdagen en genieten van jullie super tijd.
  9. Oma Marlie en Opa Ger:
    23 december 2018
    Wat hebben we genoten! Denken er nog iedere dag aan. Het eten, de cultuur, de warmte, de mensen, alles was geweldig.
    Maar boven al "jullie" !!! Het was heerlijk samen! We hebben bewondering en respect zoals jullie het doen! Het valt niet altijd mee! We wensen jullie hele fijne kerstdagen en voor het nieuwe jaar alle goeds!!!!!!! Dikke kus en knuffels voor Jiss en Biba
  10. Marlies Lauers-Schrijen:
    23 december 2018
    Geweldig weer een verslag te lezen. Opa en Oma hebben ook genoten hoorde ik!!! Nog heel veel plezier en geniet van de feestdagen, die nu heel anders beleefd gaan worden.
  11. Lilo Daniels-Coenen:
    23 december 2018
    Voor jullie ook de allerbeste wensen en een goede roetsj het nieuwe jaar in met weer mooi bestemmingen. Lucas vond het leuk om post te krijgen van Jiss maar had liever Jiss zelf hier gehad😉 We wachten weer op een nieuw verslag en tot die tijd doen we ons te goed aan de foto's via FB/insta. 💋
  12. Bernadette Moonen:
    23 december 2018
    Gezellige dagen en ga zo door! Een prachtige en leerzame tijd die jullie nooit zullen vergeten. Een goed 2019!!
  13. Harold:
    23 december 2018
    Heerlijk om jullie avonturen steeds te lezen👍 en fijn dat jullie ook bezoek krijgen zo ver van huis! "Leef je droom" wij werken elke dag aan Tygo's droom😂😂😂 hele fijne dagen een knallende jaarwisseling en een heel mooi gezond en gelukkig 2019!!
  14. Netty Nijssen:
    23 december 2018
    Het is gewoon geweldig om jullie te volgen!!
    Mooi hoe jullie samen genieten!
    Knap hoe de kids ermee omgaan.
    Fijne feestdagen en een super 2019.
    Dikke knuffel!!
  15. WIL VAN NUNEN:
    24 december 2018
    Geweldig om deze avonturen te mogen lezen! Fijne kerst en alle goeds voor het nieuwe jaar! Gr Wil en Ivonne van Nunen.
  16. Marlies:
    Weer geweldig om te lezen!! Fijne feestdagen en een gezond en avontuurlijk 2019
  17. Anke Hoorens:
    24 december 2018
    Wat een mooie, avontuurlijke reisverhalen en prachtige foto’s. Geweldig dat jullie dit allemaal kunnen meemaken. Ik wens jullie nog een hele fijne tijd en een mooi avontuurlijk 2019! Goede reis verder en vooral GENIETEN. Heel veel lieve groeten aan Jiss en Biba. (Juf) Anke.
  18. Iris Bosman:
    28 december 2018
    Heel veel plezier met Laura en Clement en kids!