Het einde...

16 april 2019 - L'Altet, Spanje

Hier is ie dan, ons laatste verslag... 😭

We hebben de laatste weken in Spanje enorm genoten. We hebben de dagelijkse dingen weer opgepakt, maar daarnaast ook nog kunnen genieten van meestal mooi weer, de zee, het strand en het heerlijke Spaanse eten. Jiss heeft nog een voetbalwedstrijd bezocht van Málaga c. F. Voor hem (en Cyriel) een super ervaring. Ook mochten de kinderen 1 dag de baas zijn en bepalen wat we gingen doen... Dat werd 2x Mac Donalds 😱, bowlen en binnenspeeltuin. Echt een feestje voor ze. We hebben Málaga centrum vaak bezocht, wat een heerlijke stad is dat.
De laatste 4 dagen hadden we een auto en zijn we gaan wandelen in El Torcal, hebben Granada, Frigiliana en Cartagena bezocht. Dit is ons ontzettend goed bevallen. Spanje heeft ons verrast. Zelfs Jiss zegt sinds een paar weken dat hij niet zo nodig naar huis hoeft. Tranen met tuiten bij hem toen we uit Malaga weggingen. Hij vroeg : kunnen we hier niet blijven en dit huisje kopen ?? En hij zou graag nog willen verder reizen...

Maar nu, ongelooflijk... 8 maanden geleden stonden we aan het begin van onze reis. Nu is hij voorbij. Wat is de tijd snel gegaan... Veel te snel. Konden we af en toe de tijd maar stil zetten.
Maar wat hebben we ook veel gezien, ontdekt en gedaan in deze 8 maanden.
Wat hebben we veel mensen ontmoet. Uit alle hoeken van de wereld. En veel mensen die ons verhaal van onze reis aanhoren en zeggen hoe inspirerend dat dit is voor ze... En hoe geweldig het is dat we dit doen met de kinderen (vinden wij ook en dan zijn we stiekem weer beetje trots).
En ook standaard komt de vraag aan de kinderen wat ze het mooiste vonden: uuh, daar weten ze eigenlijk geen antwoord op.
Namibië lijkt bij ons alle 4 nog steeds de meeste en mooiste herinneringen op te roepen, maar in Zuid Afrika voelden we ons enorm thuis. En in het heerlijke Australië voelden we zoveel vrijheid...en in heel Azië was het zo mooi en relaxed... En zo kunnen we door blijven gaan.
Als wij het antwoord voor de kinderen mogen formuleren over wat wij het mooiste vonden  dan is het de tijd die wij als gezin samen hebben doorgebracht, en dat we gedaan hebben waar we altijd van hebben gedroomd. Het klinkt afgezaagd misschien maar WAT HEBBEN WIJ GENOTEN VAN ELKAAR EN VAN JISS EN BIBA.
Onbetaalbaar...
En wat zijn we ongelooflijk trots op ze. Hoe ze het keer op keer gedaan hebben..
Vreemde slaapplekken, veel onderweg naar het onbekende, soms afzien, uren wachten en vliegen.
Daarnaast zijn we ze ook enorm dankbaar dat ze zonder te klagen dit avontuur met ons zijn aangegaan. Toen we eenmaal vertrokken waren, was het gewoon goed. En ook af en toe heimwee hoorde erbij, maar ging altijd snel weer over.
En nu hebben we eigenlijk vooral tranen, tranen van.... Tja.... Hoe kunnen we dit omschrijven??
8 maanden geleden waren we verdrietig omdat we iedereen zo gingen missen en afscheid nemen lastig is... Nu hebben we tranen van verdriet, dat dit voorbij is. We willen geen afscheid nemen van dit avontuur, de mooiste tijd van ons leven...
Maar ook tranen van geluk, van al het moois wat we hebben meegemaakt.

We hadden dit nooit maar dan ook nooit willen missen. Het is iedere cent dubbel en dik waard geweest.
En vaak komt ook de vraag: wat nu? Naar huis...
Kun je daar ooit nog aan wennen?
Dat is een hele goede vraag... We vinden het fijn onze lieve familie en vrienden weer te zien. Om te verhuizen naar ons nieuwe huis. De reis onrust zat er al jaren natuurlijk... Dus wat nu?
We weten het zelf niet. We laten het op ons af komen en zien over een tijd wel hoe we ons voelen en of het Zitterd voor altijd blijft of niet.... Voorlopig zijn jullie in ieder geval niet van ons af 😜. En iedereen die ons goed genoeg kent weet ook wel dat we, zodra het even kan, het vliegtuig toch weer zullen pakken.

Nou, om deze reis af te sluiten hebben we ook nog enkele leuke feitjes:. Wisten jullie dat:

- we 20 Vluchten hebben gemaakt.
-we niet 1x onze bagage kwijt zijn geweest
-De kinderen veeeeeel Mac Donald's hebben gegeten 😳
-We in 9 Landen zijn geweest
-Jiss en Biba een hele goede band samen hebben opgebouwd?
- we over ruim 2 weken al naar ons nieuwe huisje verhuizen?.
- we 8 maanden en 1 dag zijn weg geweest?
-we ALTIJD, 24uur per dag samen zijn geweest? (op 'n enkel sport of wandel uurtje na)
-Jiss na de eerste week van de reis geen voortanden meer had en nu een volledig ander koppie door de 2 nieuwe voortanden?
-we eigenlijk niet naar huis willen?
-Niña op 8 mei weer volledig begint met werken?

Zo, het vliegtuig gaat vertrekken. Onze vlucht naar huis. We komen eraan, met een rugzak vol geweldige, onbetaalbare herinneringen en momenten samen.... Onze droomreis zit erop.

Heel veel liefs en tot gauw.

Cyriel, Niña, Jiss en Biba

1. Ingrid:
    16 april 2019
    Lieverds, ook hier een traan als ik jullie verhaal weer lees. Wat hebben jullie veel moois gezien en beleefd. Stiekem natuurlijk blij als we jullie weer zien. Veilige reis en nu dan echt tot snel. Dikke kus
  2. Monique Hermens:
    Welkom thuis!
    Bedankt dat we jullie mooie verhalen mochten lezen
    Op naar n nieuw begin in gezelschap van vrienden en familie!
  3. WIL VAN NUNEN:
    16 april 2019
    Welkom terug in Zitterd. Heb genoten vanjullie verhalen!
  4. Manon:
    16 april 2019
    Waaaw, heel mooi dat jullie jullie droom en hart gevolgd hebben! Alle verhalen enthousiast gelezen, heel inspirerend. Xxx
  5. Katja Eijkenboom:
    16 april 2019
    We zijn blij dat we zo nu en dan eens konden mee genieten van jullie avonturen. Geweldig dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben gehad. En wat een mooie ervaringen nemen jullie mee terug naar huis. Odin is heel blij dat Jiss weer terug komt en dan ook nog op zijn feestje. Samen voetballen en spelen......
    Goede vlucht en tot morgen!
  6. Mirjam en John:
    16 april 2019
    Gelökkig dat geer gezóndj weier trök zeet. Dees ervaringe nump nemes uch aaf. Wilkom in Zitterd.
  7. (Juf)José:
    16 april 2019
    Heerlijk dat ik jullie mocht volgen in jullie droom. Welkom thuis.
  8. Ton en Silvia:
    Welkom thuis.
    Bedankt dat we mee mochten genieten van jullie verhalen en mooie foto's.
  9. Roos Thissen:
    16 april 2019
    Heb genoten van jullie verhalen en foto's. Veilige thuisreis!!!!
  10. Manon:
    17 april 2019
    Wat een mooie herinneringen hebben jullie samen gemaakt!
    Als alle verhalen en foto's gebundeld zijn zou ik het toch maar gaan uitgeven, super geschreven,ik heb er van genoten👌
    Welkom thuis, nog even genieten van alles en iedereen en dan heel veel geluk in julie nieuwe paleisje!
  11. Marlies:
    17 april 2019
    Welkom Thuis!! Heb genoten van jullie prachtige verhalen en foto's.
    Veel geluk in jullie nieuwe huisje!!
  12. Phil Schaeken:
    17 april 2019
    Het is een prachtige reis geweest, dat bleek uit de interessante verhalen en de mooie foto's. Onvergetelijke indrukken, niet uit boeken of tijdschriften, niet van tv, maar live. Welkom in Zitterd ! Ook hier staan uitdagingen te wachten die ongetwijfeld de moeite waard zijn. Geniet na van de reisindrukken en ga positief en creatief aan de slag met wat in Nederland op jullie pad komt !
  13. Marlou:
    17 april 2019
    Veur höbbe genaote van uch verhaole en fantastische foto’s! Waat ein sjoon ervaring die geine van uch aafpak. Welkom truuk in het Zittesje en blief geneete van elkaar!
    Groete Joop en Marlou
  14. Monique Kersten:
    Welcome home!!🏡
    Bedankt voor de prachtige reisverhalen en foto 's.
    Een onvergetelijke reis die jullie veel heeft gebracht! Heel veel geluk in jullie nieuwe huis! 😀
    Groetjes Monique Kersten
  15. Floortje Wartenbergh:
    19 april 2019
    De overgang zal best wennen zijn voor jullie, maar wat een rijkdom aan ervaring nemen jullie met jullie mee! Dát is waarop jullie je volgende stappen in het leven kunt zetten. Weer iets beter wetende wat je wilt en wat je aankunt. Wij vonden het erg leuk om aan de zijlijn te mogen staan van jullie laatste reisweken en hopen oprecht jullie nog eens te ontmoeten. Zoals ik al appte....we waren nog láng niet uitgekletst! Inmiddels hebben we het huisje in El Palo al weer een paar keer klaar gemaakt voor andere gasten en iedere keer komen er dan weer hoopvolle kindjes aan de deur om te vragen of Jiss en Biba weer terugkomen...ze hebben daar dikke vrienden gemaakt en worden erg gemist! Heel veel succes met alles en we hopen tot ziens! Un abrazo, Floortje en Lex
  16. Corrie de Zeeuw van de Pol:
    22 april 2019
    Ook ik heb genoten van alle verhalen. Wat een feest, om zolang alleen maar met jullie kinderen avonturen te beleven..